اصولا صاحبان برندها گاهی اوقات تصمیم های جدی ای در ارتباط با رنگ برند خود می گیرند که این می تواند یک تصمیم درست و به موقع در افزایش فروش باشد. یک رنگ در برند یا فروش محصولات می تواند باعث محبوبیت شما شود و نیز در بالا بردن تعامل و همچنین کاربران بیشتری را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

191970 131 A85628DA - کانون آگهی و تبلیغات پیل آسا

شما به عنوان مدیر صاحب یک محصول و یا یک برند می توانید با کاربران در تعامل باشید و آنها را به خرید محصولاتتان ترغیب نمایید . به عنوان مثال استفاده از رنگ قرمز از جمله رنگ های محبوبی است که بسیاری از افراد به آن تمایل دارند و علاقه بسیاری دارند تا از آنها در ترکیب رنگ های خود استفاده نمایند چرا که رنگ قرمز بخاطر میزان انرژی بالایی دارد و به سرعت نگاه ها را به سمت خود جذب می کند . اما به این نکته مهم توجه داشته باشید که رنگ انتخابی شما نباید با هدف و پیام برند شما تفاوت داشته باشد.

شما به عنوان صاحب یک برند باید برای برندتان رنگ مناسبی را انتخاب نمایید . انتخاب رنگ مناسب از جمله مسائل مهمی است که باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید و این در حالی ست که کسب و کار شما در بازار هدف بادی به صورت منحصر به فرد باشد . رنگ برند نیز می بایست این ویژگی را داشته باشد و به شکلی بیانگر خصوصیت برند شما باشد.

20 things color 1 - کانون آگهی و تبلیغات پیل آسا

اول از هر چیزی و قبل از اینکه شروع به هر کاری کنید باید هدف خود را در قالب یک جمله تعریف کنید و مشخص کنید که چه چیزی باعث می شود تا شما یک برند منحصر به فرد و خاص داشته باشید و نیز مشخص نمایید که علاقه مند هستید چه تاثیری بر روی مشتریان داشته باشید .

سپس باید شروع به تهیه لیستی از کلمات کلیدی کنید و چند مورد که می تواند به صورت کامل برند شما و همچنین کاری که شما انجام می دهید را شرح دهد . پس از آن با استفاده از روانشناسی رنگ ها می توانید به طیف رنگ هایی دسترسی پیدا کنید که برای کسب و کار شما موثر هستند.

در اینجا به معرفی چند رنگ و تعریف هر کدام در استفاده از برند می کنیم:

رنگ زرد : صمیمیت، شفافیت، عزت نفس و اعتماد به نفس، خوش بینی و گرمی و همچنین مثبت اندیشی است و باعث انتقال حس خوشحالی به بازدید کننده می شود.

رنگ قرمز : حس سرزندگی و قدرت و انرژی است .

رنگ نارنجی: شاد، خلاقیت، سرگرمی، دوستانه، لذت و با اعتماد بنفس از جمله ویژگی های بارز این رنگ است .

رنگ آبی : صداقت، منطق، قدرت، اطمینان، قابل اعتماد و مناسب ارتباطات است .

رنگ سبز: صلح طلبی، احساس خوب آرامش، قدرت، سلامتی، رشد و تعادل

رنگ بنفش: دانا، خلاق، با تخیل بالا

رنگ خاکستری : آرامش، تعادل، بی طرفی

در انتها می توان گفت که یک برند می تواند چندین ویژگی داشته باشد اما بسیاری از برندها فقط و فقط به عنوان یکی از این ویژگی ها تسلط دارند و این در حالی ست که هر کدام از رنگ ها ویژگی منحصر به فرد خود را دارا می باشند .