بازاریابی محتوا در دوران ویروس کرونا

به لطف شیوع ویروس کرونا در این چند ماه گذشته کسب و کار های مختلف با توجه به فعالیت خود دچار ضرر های زیادی شده اند و فروش و درآمد ان ها افت کرده است. برخی از بخش ها تقریباً فعالیت شان به طور کامل متوقف شده است و برای زنده ماندن مجبور به نوآوری و شروع دوباره شده اند.

این امر باعث شده تا بازاریابی برای بسیاری از مشاغل بسیار مهم و حیاتی باشد. بخش اعظم این بازاریابی نیاز دارد که به بصورت آنلاین انجام شود و هزینه تبلیغات سنتی به ویژه تلویزیون، برای بسیاری از شرکت ها در حال حاضر به صرفه نیست. البته یک دلیل عالی دیگر برای فشار تمرکز بازاریابی شما به صورت آنلاین وجود دارد. مردم وقت بیشتری را در خانه می گذرانند (چه با میل خود و چه به دلیل محدودیت ها) بیشتر در اینترنت و فضای مجازی حضور دارند. در اینجا چند ایده بازاریابی وجود دارد که می توانید در این زمان از Coronavirus در نظر بگیرید.

با توجه به بحران کرونا شما باید برنامه بازاریابی محتوای خود را اصلاح کنید. در اینجا پنج کار وجود دارد که می توانید برای ادامه تلاش های محتوای خود آن ها را انجام دهید. از آنجا که جهان در حال مقابله با  این ویروس می باشد، تجارت شما و برنامه ها بازاریابی محتوای آن نیز باید از اثرات زیان آور آن رنج ببرد. صنایع خاصی (به عنوان مثال، رستوران ها، هتل ها، املاک و مستغلات، حمل و نقل، صنعت گردشگری و…) وجود دارند که به دلیل این همه گیری به سختی مورد اصابت این ویروس قرار گرفته اند.

از منظر بازاریابی محتوا واقعاً خیلی از افراد علاقه مند به پیگیری این کسب و کار ها نیستند. این به این معنی است که محتوا منتشر می شود ولی منجر به کسب مجوزهای واجد شرایط نمی شود. ویروس کرونا اختلال فوق العاده ای در اکوسیستم بازاریابی دیجیتال ایجاد کرده است و به این زودی ها نیز از بین نمی رود.

بنابراین، آیا شما بودجه بازاریابی خود را کاهش می دهید؟ یا طبق روال گذاشته ادامه خواهید داد؟ یا حتی هزینه بازاریابی را افزایش می دهید؟ در اینجا هیچ جواب آسانی برای پاسخ به این سوالات وجود ندارد.

اما اگر بخواهیم به طور خیلی ساده پاسخ این سوال را بدهیم شما باید باتوجه به کسب و کار خود و بازخوردی که می خواهید بگیرید یا در آینده داشته باشید، برای بازاریابی محتوای خود برنامه ریزی کنید و آن را اصلاح نمایید.

مهم است که به یاد داشته باشید که مخاطبان هدف شما مضطرب، ترسیده، در بی ثبات اقتصادی و همچنین با چالش های زیادی روبرو هستند و به دنبال پاسخ مناسب نیر می گردند. آخرین چیزی که آن ها می خواهند کسب و کاری است که سعی در ترغیب آن ها برای خرید محصولات یا خدمات دارد.

بنابراین، استراتژی بازاریابی محتوایی شما باید به نیاز مخاطبان خود توجه داشته باشد. در اینجا پنج کار وجود دارد که می توانید آن ها را انجام دهید که باهم بررسی می کنیم.

بازاریابی محتوا در دوران ویروس کرونا

مهم ترین اقدامات بازاریابی محتوا در بحران کرونا

1. تحلیل و ارزیابی استراتژی موجود شما

چه چیزی کار می کند و چه چیزی نیست؟ این سوالی است که ابتدا باید به آن پاسخ دهید. به عنوان مثال، اگر سرمایه گذاری زیادی در تبلیغات فیس بوک می کنید، زمان آن رسیده است که این استراتژی را ارزیابی کنید.

آیا از آن تبلیغات نتایج مورد نظر را دریافت می کنید یا صرفاً در بازاریابی محتوا شما صرف می شود؟ اگر مشاغل شما به دسته هایی مانند تمیز کردن، تلویزیون، تحویل غذا و غیره تعلق دارد، در واقع می توانید انتخاب کنید که بودجه رسانه های اجتماعی خود را افزایش دهید. برند هایی وجود دارند که در واقع جلوتر رفته اند و در این مدت هزینه های رسانه های اجتماعی خود را افزایش داده اند زیرا انجام این کار برای آن ها منطقی می باشد.

چیز دیگری که شما باید در مورد آن فکر کنید ایجاد یک استراتژی به گونه ای است که شما را برای اصلاح آینده در حوزه تجارت آماده می کند. اگر به فعالیت های بازاریابی محتوای خود بپردازید، نمی توانید از یک سناریو استفاده کنید، جایی که علاقه به حوزه کسب و کار شما افزایش می یابد، از یک سناریو استفاده نمی کنید.
به عنوان یک تجارت، شما باید خوش بین باشید. استراتژی شما باید منعکس کننده خوش بینی باشد نه بدبینی.

2. تقویت تلاش های وبلاگ نویسی خود

وبلاگ ها از بهترین فرم های رسانه ای هستند که امروز در استراتژی های محتوا بسیار تاثیرگذار می باشند. اگر شما از وبلاگ استفاده نمی کنید، در مورد برند تجاری خود اجحاف کرده اید. وبلاگ نویسی فرصتی را به شما می دهد تا اطلاعات بسیار تحقیق شده ای را به مخاطبان مورد نظر خود ارائه دهید و می توانید در مورد هر موضوعی که مورد توجه است، مطلب بنویسید. البته باید موضوع شما مرتبط به کسب و کار شما باشد.

در این بحران کرونا شما می توانید از وبلاگ خود استفاده کنید تا با مخاطبان خود صحبت نمایید و اضطراب آن ها را برطرف کنید. می توانید از وبلاگ خود استفاده کنید تا در این زمان برای کسب و کار خود ورودی خوبی بگیرید و یک جان تازه به آن ببخشید. شاید نتوانید در مورد محصولات و خدمات خود صحبت کنید و چیزی را ارائه دهید ولی هنوز می توانید به عنوان یک برند که به مشتریان بالقوه خود اهمیت می دهد، در ذهن آن ها ماندگار شوید. این همان چیزی است که در این مدت مهم می باشد. همچنین شما برای انتشار این محتوا هیچ هزینه اضافی متحمل نمی شوید. این یک برد واقعی است.

3. از قدرت ایمیل استفاده کنید

در سراسر جهان حدود 5.59 میلیارد حساب ایمیل فعال وجود دارد. بنابراین ایمیل ها از مد خارج نشده اند. میانگین نرخ باز ایمیل 17.8٪ است که کاملاً سالم است. ROI بازاریابی ایمیل متوسط ​​را می توان در 122٪ شگفت انگیز حل کرد. این ارقام فقط به معنای یک چیز است، شما باید به صورت ویژه از بازاریابی ایمیل استفاده کنید. ایمیل های شما باید ترکیبی ایده آل از نامه های “فروش و بازاریابی” و نامه های “چگونه شما می توانید …” باشد.

ضروری است که شما نگرانی واقعی را برای مخاطب هدف خود نشان دهید و این امر باید در نسخه الکترونیکی شما مشهود باشد. محصولات و خدمات خود را در چنین ایمیل هایی قرار ندهید. این ایمیل ها فقط در مورد نشان دادن نگرانی شماست و امیدوارم که این ها تأثیرگذاری در فراخوان برند داشته باشند.

4. روی محتوای ویدیویی تمرکز کنید

اگر هنوز ویدیویی برای فروش محصولات و یا خدمات خود تهیه نمی کنید، پس شما چیزی در مورد تولید محتوا نمی دانید و باید بگوییم شما در بازاریابی امروز گم شده اید. اما این همه گیری فرصتی به شما می دهد تا فیلم هایی بسازید که نشان می دهد از مشتری های موجود و بالقوه خود مراقبت می کنید. در اینجا مثالی از آنچه می توانید انجام دهید وجود دارد.

اگر شما یک شرکت خدمات بازاریابی دیجیتال هستید، ویدیویی ایجاد کنید که در تمام این مدت نرخ تخفیف را اعلام کند که نشان می دهد شما مشکلات مالی که مشتریان با آن ها روبرو هستند را درک می کنید. شما حتی می توانید فیلم هایی را تهیه کنید که نکات استراتژیک رایگان را ارائه می دهند که می تواند در این اوقات سخت به مشتریان کمک کند. یا فقط می توانید یک فیلم “How are you” ایجاد کنید. گزینه ها بی حد و حصر هستند و اکنون زمان استفاده بهینه از فیلم ها است. یوتیوب با استفاده از 2 میلیارد کاربر، دومین پلت فرم رسانه های اجتماعی پربازدید جهان در آوریل 2020 بود.

5. ایجاد دارایی محتوا

محتوا پادشاه است. این عبارت در تست زمان ایستاده است و به همین ترتیب ادامه خواهد داشت. یکی از اقدامات مهم شما می توانید استفاده از برخی از وقت آزاد که در اختیار دارید برای ایجاد دارایی های محتوا ارزش محور استفاده کنید. این ها می توانند راهنماها، برگه های سفید، مطالعات موردی، کتاب های الکترونیکی و موارد مشابه باشند. ایجاد چنین دارایی به زمان نیاز دارد. شما ممکن است چنین دارایی هایی را به تلاش های بازاریابی محتوا خود اضافه نکرده باشید، زیرا کمبود زمان داشتید. اما اکنون زمان ایجاد دارایی هایی مانند راهنماهای عملی است که بازدید کنندگان را برای سایت شما به همراه خواهد داشت. مخاطبان هدف شما نیز در شرایط فعلی اوقات فراغت دارند.

بله، زندگی در حال بازگشت به حالت عادی است، اما مردم هنوز به دنبال مطالب معناداری برای خواندن هستند (برای کمک به گذر زمان از نظر سازنده)، ترجیحا مطلبی که به آن ها کمک می کند تا تصمیم گیری آگاهانه تری داشته باشند را انتخاب نمایید.

نیازها و انتظارات آن ها را سرمایه گذاری و تحقق بخشید. می توانید این محتوا را گیت کنید، این به شما کمک می کند تا یک لیست ایمیل انتخاب شده ایجاد کنید که می تواند به شما را برای اجرای یک کمپین بازاریابی ایمیل هدفمند کمک کند. چنین محتوا هایی به شما کمک می کند اقتدار را خود تثبیت کنید، در زمانی که انجام این کار دشوار است. این به شما کمک می کند تا جایگاه خود را نسبت به رقبا ارتقا دهید.

Marketing adaptation during corona quarantine.777 - کانون آگهی و تبلیغات پیل آسا

اقدمات مهمی که برای بازاریابی محتوا در دوران ویروس کرونا باید در نظر بگیرید

نتیجه گیری

در زمان بحران کوید 19، برنامه اقدام به بازاریابی محتوا شما باید باتوجه به نیاز مخاطبان هدف شما همدل باشد. جهان در رنج است و به همین دلیل شما نباید از استراتژی بازاریابی محتوا خود انتظارات باشکوه داشته باشید. استراتژی شما باید اندازه گیری شود. سعی کنید مخاطبان خود را به گونه ای برسید که آن ها از آن انتقاد نکنند. اینگونه از عملکرد آن اطمینان خواهید داشت.